La línia pediàtrica del 061 CatSalut Respon rep més de 2.500 consultes en el seu primer any de vida

Es tracta d’un servei a disposició dels professionals sanitaris dels hospitals, CAP, etc, en els casos de pediatria més complexos.

Catalunya és pionera a l’Estat en la implantació d’aquest servei especialitzat amb pediatres de l’Hospital Universitari Vall d’Hebron, Sant Joan de Déu i Sant Pau.


eb455e04-3f38-41bc-a431-ada56e7de6f7Avui fa un any de la posada en marxa del servei de consulta pediàtrica  061 CatSalut Respon amb l’objectiu de donar suport les 24 h els 365 dies, no només al personal mèdic i d’infermeria que actualment està realitzant atenció pediàtrica des del 061 CatSalut Respon, sinó també a tots aquells professionals dels centres sanitaris i de les unitats del SEM que així ho requereixen, per l’especificitat i/o complexitat dels casos en què es troben.

Aquest servei respon a un acord entre el 061 i l’Hospital de Sant Joan de Déu, l’Hospital Universitari Vall d’Hebron i l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau els quals ofereixen una resposta especialitzada a través dels seus pediatres seguint un model de guàrdia de presència física al 061 CatSalut Respon.

Durant aquest primer any de la posada en marxa del servei, la línia pediàtrica del 061 ha rebut 2.525 trucades de professionals sanitaris que s’han trobat amb casos de diferent complexitat. Els mesos en què hi ha hagut un major número de consultes han estat els de tardor-hivern, coincidint amb l’augment de casos de bronquiolitis, i els dies en què hi ha hagut un augment de trucades significatiu han estat els dissabtes, diumenges i dilluns.

Aquest 2017, la majoria de les consultes han estat per processos infecciosos i respiratoris, seguides de problemes digestius, neurològics, dermatològics i per traumatismes.

Per altra banda, l’edat més demandada ha estat la compresa entre l’any i els 4 anys de vida (41% dels casos), seguida dels nadons menors d’un any (33% de casos). El 84% d’aquestes consultes han estat resoltes telefònicament per un metge pediatra del 061 i, en el 16% restant ha estat necessari l’enviament d’una ambulància del SEM.

Aquesta és una de les mesures implementades del Pla Nacional d’Urgències de Catalunya (PLANUC), aprovat l’any 2017, essent una de les accions de l’eix 3, referent a les emergències i la coordinació dels dispositius hospitalaris per a l’atenció del pacient crític.

L’alta professionalització i expertesa dels recursos humans del 061 CatSalut Respon, fan possible el servei de consultoria a altres professionals per a l’atenció al pacient crític i a d’altres consultes especialitzades de suport als professionals que ho necessiten.


 

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en 061 CatSalut Respon, Eap Montserrat, G.T.C.C., Pediatria. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.