En aquest Nadal, tria correctament les teves calories

El blog de directoalpaladar.com, ens proposa per aquest Nadal, com triar correctament les teves calories.

650_1200

Tots sabem que amb l’arribada de les festes de cap d’any les calories de la nostra dieta s’incrementen notablement, i atès que resulta gairebé impossible portar dies de baix aportació energètica, et proposem en aquest Nadal, triar correctament les teves calories.


Calories sí, però saludables

Si no podem controlar les calories que consumim, és a dir, si ja sabem que tindrem un excés d’energia durant els dies festius en aquest Nadal, el millor que podem fer és escollir calories saludables.

Com vam explicar anteriorment, no totes les calories són iguals, sinó que per a l’organisme és diferent 1 Kcal de greix que una de hidrats o de proteïnes.

Les calories que deriven de proteïnes no poden emmagatzemar-se en el nostre cos, costen més feina i energia digerir i metabolitzar ia més, sadollen, mentre que per contra, els excessos d’hidrats sí que poden emmagatzemar-se al cos i més i tot les calories que sobren i deriven de greixos.

A més, aquestes últimes (de greixos) no sadollen en absolut sinó que per contra, poden animar-nos a seguir menjant.

Les calories derivades d’alcohol tampoc sadollen, s’utilitzen de forma prioritària com a font d’energia i per tant, afavoreixen l’emmagatzematge d’altres.

A més, és important saber quin tipus de greixos són les que ofereixen les calories, així com quin tipus d’hidrats, ja no seran el mateix greixos de fruits secs que de cansalada i tampoc serà igual les calories d’hidrats de fruites o verdures que les del sucre.

Llavors, tingues en compte de quins nutrients deriven les calories dels aliments o plats que planeges consumir en aquest Nadal i així, no descuidarás la qualitat de la dieta en aquestes dates.


Exemples d’equivalències calòriques

Perquè vegis com pots sumar la mateixa quantitat de calories però amb nutrients molt diferents, us deixem alguns exemples d’equivalències calòriques d’aliments nadalencs que tu pots tenir en compte en aquestes dates:

650_1200

En termes de calories, un got de refresc és idèntic a 5 o 6 ametlles garapinyades, però mentre que el primer només aporta sodi, sucres i additius, les segones ofereixen greixos bons, vitamina E, fibra i minerals com el potassi o el calci.

Llavors, si bé les calories són iguals, sempre és millor per a la nostra dieta i la salut de l’organisme escollir les ametlles garapinyades per sobre el got de refresc.

Una altra equivalència es mostra a continuació:

650_1200 (1)

Tots dos ofereixen 100 kcal, però el torró d’Alacant és font de proteïnes i fibra que sadollen així com de vitamines, minerals i greixos bons, mentre que les patates fregides només aporten greixos i sodi i ens incentiven a seguir menjant.

En el proper exemple veiem que 15 a 20 ametlles són equivalents en calories a un polvoró, però les primeres són font de greixos insaturats, calci, potassi, magnesi i fibra, mentre que el polvoró és una combinació de greixos i sucres únicament.

650_1200 (2)

Finalment, veiem que un mantecado és igual en calories a una porció de massapà, però els nutrients que aporten la seva energia són molt diferents en un i altre.

650_1200 (3)

Si bé tots dos tenen greixos i sucres, el mantecado gairebé no aporta fibra ni proteïnes, mentre que el massapà si ho fa ia més, aporta greixos de millor qualitat que el primer i vitamina E amb funció antioxidant.

Amb això, vam demostrar que si bé podem passar-nos amb les quantitats en aquestes dates, sempre és recomanable triar bé les calories que ingressem al nostre cos, ja que una qualitat diferent pot fer molt per la salut de l’organisme i la nostra dieta durant aquest Nadal.


Imatge i font: www.directoalpaladar.com

 

Aquesta entrada s'ha publicat en Alimentació Saludable, Calories, Eap Montserrat i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s